Voor de, C02 neutrale, bezorgdienst Packaly heeft Online Nerds een social recruitment advertising strategie ontwikkeld en uitgerold. De doelstelling: het aantrekken van nieuwe riders in 15 steden verdeeld over Nederland en België.
75% daling in de kosten per aanmelding
Dankzij een grondige herstructurering van de business manager, gecombineerd met een schaalbare recruitment strategie is het ons gelukt de kosten per aanmelding van nieuwe riders met 60% te laten dalen binnen 3 maanden, van 250 euro naar 100 euro.
De combinatie van weinig tijd, hoge kosten en het niet kunnen vinden van een schaalbare strategie heeft ervoor gezorgt dat Packaly Online Nerds heeft ingeschakeld voor hulp bij hun social advertenties.
We zijn begonnen met het herstructureren van de business manager, om zo het gehele proces- van een klik op de advertentie tot een daadwerkelijke aanmelding van een rider- te optimaliseren. Door de events opnieuw in te richten en zo laag mogelijk in het aanmeldproces te optimaliseren, is het ons snel gelukt de basis van het account goed neer te zetten.
Door onze recruitment marketing strategie te combineren met krachtige content én een geautomatiseerd CRM systeem van Packaly, zagen we vrijwel direct betere resultaten. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een verlaging van gemiddeld 250 euro per aanmelding naar 100 euro per aanmelding.
Niet alleen te hoge kosten, maar ook de enorme verschillen in resultaat per stad was een groot vraagstuk voor Packaly. Exact dezelfde ad copies, targeting en content leverden in de ene stad veel betere resultaten op dan in de andere stad.
Door middel van intensieve A/B testing op doelgroepen, interesses en content hebben we het voor elkaar gekregen een ‘sweet spot’ te vinden.
Hierdoor is het eindresultaat een complete recruitment strategie tegen lage kosten, die zowel in Nederland als in België kan worden opgeschaald.
Online Nerds heeft de onderstaande taken voor Packaly uit handen genomen:
Verzamelen van kwalitatieve leads
Content creatie
Strategische co-create
Effectieve copywriting
A/B testing
Over de klant
Packaly is het snelste “last mile” bezorgings platform dat bedrijven en hun klanten combineert met een on-demand leveringsdienst. Packaly creëert de mogelijkheid voor elk bedrijf om een pakket te leveren in 60 minuten of dezelfde avond. Ze werken samen met supermarkten, boekwinkels, sportwinkels, lokale modezaken en nog veel meer om hen in staat te stellen te verzenden als een innovatieve transport speler.
Packaly lanceerde in 2019 en is inmiddels operationeel in 35+ steden in meerdere Europese landen met meer dan 1200+ bezorgers.
Onze succesvolle werkwijze
Analyse & Doelstelling
Strategiebepaling
Content-creatie
Lanceren, optimaliseren en opschalen
Analyse & Doelstelling
Stap 1 van 5
Op basis van de beschikbare data maken we een uitgebreide (web) analyse van jouw bedrijf. De uitkomst van deze analyse vormt de basis voor de strategie en KPI’s.
Strategiebepaling
Stap 1 van 5
Op basis van jouw merkwaarden, onze analyses en de samen opgestelde doelstellingen bepalen we samen een strategie die het best past bij jouw bedrijf.
Content-creatie
Stap 1 van 5
Nadat de strategie is bepaald beginnen we met het ontwerpen van de content. Wij weten wat werkt. We zetten bestaande content om tot krachtige advertenties.
Lanceren, optimaliseren en opschalen
Stap 1 van 5
Ready. Set. Go! Door middel van onze tools en kennis voeren wij effectieve optimalisaties door die leiden tot een schaalbaar geheel. Altijd real-time inzicht in je cijfers.
Andere succesverhalen
Voor deze klanten hebben wij succesvolle campagnes gedraaid
Heb je een case gezien die aansluit op jouw business? Of ben je benieuwd met welke diensten Online Nerds jou kan helpen? Vraag dan een gratis kennismakingsgesprek aan met een van onze strategen.
Plan jouw gratis kennismakingsgesprek
Benieuwd waar jouw online mogelijkheden liggen? Vraag dan nu gratis een kennismakingsgesprek aan.