020 215 93 99

Na 4 maanden een omzetgroei van 139%

In 4 maanden tijd heeft Online Nerds een omzetgroei van maar liefst 139% weten te realiseren.

Specialiteiten binnen deze case

190%

Toename in aankopen

10,41

Gemiddelde ROAS

139%

Omzetgroei

Onze aanpak

De samenwerking met Butter & Hazel is het perfecte voorbeeld van hoe een bestaand en goed gebouwd merk, door middel van online advertising kan worden versterkt en direct kan leiden tot een vermenigvuldiging van de omzet. 

We zijn begonnen met een analyse van de bestaande doelgroep, als basis voor de social advertising strategie. Om direct impact te kunnen maken, hebben we de al opgebouwde merkbekendheid (en grote aantallen volgers op social media) toegepast in het opzetten van een effectieve retargeting campagne, om het ‘laaghangende fruit’ direct te laten converteren.

Aansluitend op de retargeting campagne zijn we verschillende plaatsingen gaan testen en zijn er uitgebreide content analyses uitgevoerd: 

  • Wat voor soort teksten werken er wel/niet?
  • Welke beelden werken wel/niet? 
  • Het combineren van de beste beelden met de beste teksten 

Op basis van de vergaarde data uit de retargeting campagne, zijn we gaan uitbouwen middels een prospecting campagne. In deze prospecting campagne maken wij voortdurend gebruik van A/B testing om zodoende constant nieuwe doelgroepen te kunnen includeren, ineffectieve doelgroepen te excluderen en horizontaal te kunnen blijven schalen. Op deze manier zijn we nog steeds iedere dag aan het groeien. 

Online Nerds heeft de onderstaande taken voor Butter & Hazel uit handen genomen:

  • Social media strategie
  • Doelgroepsegmentatie 
  • Marketing automation
  • Growth Hacking 
  • Web analytics

Over de klant

Butter & Hazel is een onafhankelijk fashion label, wat zich focussed op ethisch verantwoorde productie en duurzame materialen. De doelgroep bestaat nu nog voornamelijk uit Modebewuste jonge vrouwen. Het label focussed op ethical production een duurzaam fashion,

Onze succesvolle werkwijze

KPI’s bepalen

Doelgroep bepalen

Bedrijfsaccount configureren

Campagnes opzetten

Optimalisatie & rapportage

KPI’s bepalen


Stap 1 van 5

Voordat er een goede indicatie gemaakt kan worden is het van belang dat alle KPI’s in kaart worden gebracht. Dit leidt uiteindelijk tot succesvolle campagnes die achteraf goed gemeten kunnen worden.

Doelgroep bepalen


Stap 1 van 5

Mensen die je advertentie zien verdienen een zo persoonlijk mogelijke aanpak. Dat kan alleen wanneer de doelgroep zo accuraat mogelijk in kaart wordt gebracht zodat de doelgroep op de juiste manier kan worden aangesproken.

Bedrijfsaccount configureren


Stap 1 van 5

Online Nerds neemt dit complexe proces volledig uit handen door de bedrijfsaccount zo efficiënt mogelijk te configureren, zodat alle functies volledig benut kunnen worden.

Campagnes opzetten


Stap 1 van 5

De volgende stap is het opzetten van de campagnes op basis van de KPI’s en gericht op de juiste doelgroep. Wij gebruiken onze expertises om de campagne zo relevant mogelijk op te zetten en volledig te kunnen integreren met je platform waardoor je optimaal resultaat kan behalen.

Optimalisatie & rapportage


Stap 1 van 5

Meten is weten. Online Nerds zal de campagnes & de resultaten continu blijven volgen en doormeten doormiddel van uitgebreide rapportages. Hierdoor kunnen we adequate optimalisaties doorvoeren die uiteindelijk de beste resultaten behalen met zo min mogelijk budget.

Wij combineren jouw kennis van de markt met onze kennis van online!

Elke dag helpen wij bedrijven te groeien door middel van online marketing. Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op