Voordat er een goede indicatie gemaakt kan worden is het van belang dat alle KPI’s in kaart worden gebracht. Dit leidt uiteindelijk tot succesvolle campagnes die achteraf goed gemeten kunnen worden.
In 4 maanden tijd een toename van 190% op online aankopen
Samen met Butter & Hazel hebben wij een social advertising strategie ontwikkeld en uitgerold.
Na 4 maanden een omzetgroei van 139%
In 4 maanden tijd heeft Online Nerds een omzetgroei van maar liefst 139% weten te realiseren.
Specialiteiten binnen deze case
190%
Toename in aankopen
10,41
Gemiddelde ROAS
139%
Omzetgroei
Onze aanpak
De samenwerking met Butter & Hazel is het perfecte voorbeeld van hoe een bestaand en goed gebouwd merk, door middel van online advertising kan worden versterkt en direct kan leiden tot een vermenigvuldiging van de omzet.
We zijn begonnen met een analyse van de bestaande doelgroep, als basis voor de social advertising strategie. Om direct impact te kunnen maken, hebben we de al opgebouwde merkbekendheid (en grote aantallen volgers op social media) toegepast in het opzetten van een effectieve retargeting campagne, om het ‘laaghangende fruit’ direct te laten converteren.
Aansluitend op de retargeting campagne zijn we verschillende plaatsingen gaan testen en zijn er uitgebreide content analyses uitgevoerd:
- Wat voor soort teksten werken er wel/niet?
- Welke beelden werken wel/niet?
- Het combineren van de beste beelden met de beste teksten
Op basis van de vergaarde data uit de retargeting campagne, zijn we gaan uitbouwen middels een prospecting campagne. In deze prospecting campagne maken wij voortdurend gebruik van A/B testing om zodoende constant nieuwe doelgroepen te kunnen includeren, ineffectieve doelgroepen te excluderen en horizontaal te kunnen blijven schalen. Op deze manier zijn we nog steeds iedere dag aan het groeien.

Online Nerds heeft de onderstaande taken voor Butter & Hazel uit handen genomen:
- Social media strategie
- Doelgroepsegmentatie
- Marketing automation
- Growth Hacking
- Web analytics
Over de klant
Butter & Hazel is een onafhankelijk fashion label, wat zich focust op ethisch verantwoorde productie en duurzame materialen. De doelgroep bestaat nu nog voornamelijk uit Modebewuste jonge vrouwen. Het label focust zich op ethische en duurzame productie, zonder massaproductie.
Andere succesverhalen
Voor deze klanten hebben wij succesvolle campagnes gedraaid

amsterdam vintage jewels
amsterdam vintage jewels is een vintage juwelier gericht op vrouwen, die zich met name focust op online verkoop. Met hun unieke sieraden, verzameld over de hele wereld, bestormen ze de markt in een rap tempo.
- 5.000.000 + totaal bereik
- 200% maandelijkse omzetstijging
- 13.000 + Instagram volgers

Coco clean
Coco Clean is een beauty merk uit Amsterdam gefocust op natuurlijke mondverzorging. Van tandpasta, lipbalm tot mouthwash, Coco Clean zorgt altijd voor een stralende glimlach. Een mooie glimlach is namelijk pure schoonheid
- 58.000+ Bestellingen
- 7,2+ ROAS
- Complete marketingstrategie uitgevoerd

E-Bike Store
E-Bike Store is gespecialiseerd in verkoop, en onderhoud van elektrische fietsen van verschillende topmerken. Ze bieden E-bikes aan voor verschillende doelgroepen en dit kan zowel via een koop als een leaseconstructie
- 800% Lagere cost per lead
- € 4,50 Gemiddelde cost per lead
- 230% Groei in omzet
Wij combineren jouw kennis van de markt met onze kennis van online!
Elke dag helpen wij bedrijven te groeien door middel van online marketing. Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact op