Een omzetgroei van 1200%
Samen met Butter & Hazel hebben wij een social advertising strategie ontwikkeld en uitgerold. Met deze strategie is het ons gelukt de omzet met 1200% te laten groeien binnen een jaar vanaf de start.
Samen met Butter & Hazel hebben wij een social advertising strategie ontwikkeld en uitgerold. Met deze strategie is het ons gelukt de omzet met 1200% te laten groeien binnen een jaar vanaf de start.
In 1 jaar tijd hebben we samen met Butter & Hazel het bedrijf exponentieel laten groeien
Toename in aankopen
Gemiddelde ROAS
Omzetgroei
De samenwerking met Butter & Hazel is het perfecte voorbeeld van hoe een bestaand en goed gebouwd merk, door middel van online advertising kan worden versterkt en direct kan leiden tot een vermenigvuldiging van de omzet.
We zijn begonnen met een analyse van de bestaande doelgroep, als basis voor de social advertising strategie. Om direct impact te kunnen maken, hebben we de al opgebouwde merkbekendheid (en grote aantallen volgers op social media) toegepast in het opzetten van een effectieve retargeting campagne, om het ‘laaghangende fruit’ direct te laten converteren.
Aansluitend op de retargeting campagne zijn we verschillende plaatsingen gaan testen en zijn er uitgebreide content analyses uitgevoerd:
Op basis van de vergaarde data uit de retargeting campagne, zijn we gaan uitbouwen middels een prospecting campagne. In deze prospecting campagne maken wij voortdurend gebruik van A/B testing om zodoende constant nieuwe doelgroepen te kunnen includeren, ineffectieve doelgroepen te excluderen en horizontaal te kunnen blijven schalen. Op deze manier zijn we nog steeds iedere dag aan het groeien.
Butter & Hazel is een onafhankelijk fashion label, wat zich focust op ethisch verantwoorde productie en duurzame materialen. De doelgroep bestaat nu nog voornamelijk uit Modebewuste jonge vrouwen. Het label focust zich op ethische en duurzame productie, zonder massaproductie.
Voor deze klanten hebben wij succesvolle campagnes gedraaid
Garden Interiors is een online buitenleven- en tuinmeubel specialist, met een hoofdkantoor in Zaandam. Dankzij vele samenwerkingen, kun je de meubels testen in verschillende showrooms door het hele land.Met hun ‘vandaag besteld, morgen in huis’ garantie, scherpe prijzen en stijlvolle items onderscheiden ze zich in deze markt.
Voor de, C02 neutrale, bezorgdienst Packaly heeft Online Nerds een social recruitment advertising strategie ontwikkeld en uitgerold. De doelstelling: het aantrekken van nieuwe riders in 15 steden verdeeld over Nederland en België.
LEFF Amsterdam is een Nederlands horlogemerk, dat zich focust op industriële designs. In samenwerking met Piet Hein Eek ontwikkelt LEFF Amsterdam unieke accessoires met een industrieel karakter. ze streven altijd naar de hoogst mogelijke normen.
Heb je een case gezien die aansluit op jouw business? Of ben je benieuwd met welke diensten Online Nerds jou kan helpen? Vraag dan een gratis kennismakingsgesprek aan met een van onze strategen.
Benieuwd waar jouw online mogelijkheden liggen? Vraag dan nu gratis een kennismakingsgesprek aan.